Belépés
Elrejt
BEJELENTKEZÉS
Azonosító
Jelszó
 
Jön az S3 Savage 2000
Jön az S3 Savage 2000
1999.08.31.

A 3dfx új chipjének megjelenési ideje még bizonytalan, az NVIDIA pedig csak holnap tárja a nyilvánosság elé az NV10 terveit, ha minden jól megy.

A 3dfx új chipjének megjelenési ideje még bizonytalan, az NVIDIA pedig csak holnap tárja a nyilvánosság elé az NV10 terveit, ha minden jól megy. Az S3 viszont mindkét konkurensét megelőzve ma, augusztus 30-án jelentette be következő generációs 2D/3D gyorsítóját. Lássuk, hogy mit lehet tudni annak a cégnek a legújabb fejlesztéséről, aki a Savage3D-vel éledt újjá, majd a Savage4-el aratott szinte osztatlan sikert. A 32 bites renderelés, 32 bites Z-Buffer és az S3TC nevű textúratömörítési technológia támogatása nem újdonság. Annál inkább a két pixel pipeline, aminek révén egyetlen órajel alatt két pixelt képes párhuzamosan feldolgozni a Savage 2000 (napjaink 2D/3D gyorsítói csak egyet), s mindkettőre rá tud húzni két-két textúrát (azaz mindkét pipeline-on működik a multitexturing). Ám ha a fejlesztőknek úgy tetszik, akkor az egyedinek kikiáltott QuadTexture technológiának hála megmaradhatnak az órajelenkénti egy pixel mellett, ezesetben viszont arra négy textúrát feszíthetnek (kihasználva a másik pipeline szabadon maradt kapacitását), mindenféle időveszteség nélkül (a mai termékekben a két második textúrához szükség lenne egy második órajelre is). Bármelyik megoldást is válasszák, annyi bizonyos, hogy a számok ismeretében másodpercenként több, mint 700 millió texeles teljesítményre képes a Savage 2000 (hasonlításképpen: a Voodoo3 3500 366 milliót tud). Hasonló jelentőséggel bír a ma már sokak által ígért geometriai gyorsítás bevezetése is, S3TL (S3Transform and Lighting) néven. A tervek szerint a chip alapverziója 150 MHz-es core és 166 MHz-es memória, míg a 2000+ 200 MHz-es core és 200 MHz-es memória órajellel fog dolgozni (a sajtónyilatkozat szerint valamennyi érték a felső határt reprezentálja, tehát elképzelhető, hogy ezeknél lassabb verziók is lesznek). További jellemzők röviden: 128 bites memórabusz (a Savage4-é 64 bites volt, és ez is okozta a chip vesztét 800x600 feletti felbontásokban), maximum 64MB memória (128 bites SDRAM/SGRAM vagy 64 bites DDR modulokkal), hardveres bump mapping, 350 MHz-es RAMDAC, DVI szabványnak megfelelő digitális lapos kijelző-támogatás, TV-kiemenet, javított DVD és DTV lejátszás és négyszeres AGP busz. A Savage 2000 mindkét változatának mintapéldányai készen állnak, s októberben megkezdődik a tömeggyártásuk, ami azt jelenti, hogy a karácsonyi vásárlószezonra már piacon lehetnek a rájuk épülő videókártyák, elsősorban természetesen az S3 által bekebelezett Diamond-nak köszönhetően. A chipek ára tízezres tételekben 29, illetve 35 dollár, azaz 7 és 8,5 ezer forint lesz darabonként, míg a kártyákhoz maximum 250 dollárért (~60 ezer forintért) lehet majd hozzájutni. Hardware