Az azonosítás célja, hogy a PastPay megbizonyosodjon arról, hogy a vásárló fél létező jogi személy, valamint a jogi és szabályozási követelményeknek megfelel, ezzel is csökkentve a csalás kockázatát. Továbbá arról, hogy a vásárlást bonyolító személy a vállalat valós és jogos képviselője. Így a te is és a mi is biztonságosan tudjuk használni a PastPay halasztott fizetési módot.
Az azonosításra kétféle eljárás áll ezentúl a rendelkezésedre:
1. Személyazonosság igazolása
2. Banki tranzakciós azonosítás - ez az új módszer
Az új banki tranzakciós azonosítás gyors és egyszerű: a vásárló cég egy kisösszegű utalást küld a PastPay részére céges bankszámlájáról, amit feldolgozás után a PastPay visszautal. Ezzel nemcsak a bankszámla hitelességét, hanem a cég megbízhatóságát is ellenőrzik.

A vásárlói azonosítás folyamata részletesen:
Az első PastPay halasztott fizetéssel történő vásárlás alkalmával a vevőnek kötelező elvégeznie a vásárlói azonosítási folyamatot. Ezt a PastPay vásárlói felületén (app.pastpay.com) regisztrációt követően könnyen és gyorsan megteheti.
Az azonosítás kétféleképpen is elvégezhető:
1. Személyazonosság ellenőrzése
Néhány egyszerű lépésben a megrendelő cégnek igazolnia kell hitelességét és azt, hogy létező jogi személy. Ezt a képviseletre jogosult személy teheti meg, két egyszerű lépésen keresztül:
1. Személyazonosságot igazoló okmány feltöltése
2. Szelfi készítése (élő ellenőrzés)
Az azonosítást elektronikus úton végezik el, így gyorsan és biztonságosan tudják ellenőrizni a vásárlók hitelességét.
A felületet a Sumsub nevű vállalat biztosítja a PastPay számára, akik modern, gyors és megbízható megoldást kínálnak különféle ügyfélazonosításokra (KYC/AML). Az iBeta minősítésnek megfelelően a biometrikus azonosítási technológia kiváló védelmet nyújt az emberi beavatkozás és az ismétlődő támadások ellen. A rendszeres áttörési tesztek biztosítják a stabil és biztonságos működést. A Sumsub rendszere csak az azonosítás során feltöltött, szükséges adatokat továbbítja számunkra. A PastPay kizárólag a nevet, születési dátumot és az azonosítás eredményét tárolja.
Az elektronikus azonosítási megoldásnak köszönhetően az ellenőrzés során is garantálni tudják a zökkenőmentes vásárlási folyamatot és a magas minőségű vásárlói élményt. Kiemelten fontos, hogy ez az azonosítási lépés mindkét fél számára biztonságot nyújt, hozzájárulva a banki és pénzügyi szabályozásoknak való megfeleléshez.
2. Banki tranzakciós azonosítás
A folyamat mindössze egy banki átutalást igényel, az alábbiak szerint:
1. A vásárló a hivatalos céges bankszámlájáról egy kisösszegű utalást indít a PastPay részére (Magyarországon regisztrált cég esetén 400 Ft-t, külföldi cég esetén 1 €-t).
2. A PastPay feldolgozza a tranzakciót és visszautalja az összeget.
3. Az azonosítás sikeres, a PastPay halasztott fizetés igénybe vehető.
Az utaláshoz szükséges adatok a PastPay vásárlói felületen érhetőek el (app.pastpay.com) belépést követően, az azonosítási folyamat elindítása után, az “Utalási adatok megjelenítése” gombra kattintva.
Az utalást követően a visszaigazolás jellemzően 1-3 munkanapot vesz igénybe (számlavezető banktól függően). Sikeres azonosítás esetén a PastPay a vásárlót emailben értesíti és az összeget 1 munkanapon belül visszautalja.