Belépés
Elrejt
BEJELENTKEZÉS
Azonosító
Jelszó
NVIDIA GeForce 256
NVIDIA GeForce 256
1999.09.01.

Míg a 3dfx a T-Buffer ígéretével tartja a lelket az érdeklődőkben, az NVIDIA mindezidáig bölcsen hallgatott.

Míg a 3dfx a T-Buffer ígéretével tartja a lelket az érdeklődőkben, az NVIDIA mindezidáig bölcsen hallgatott. Ám nem csak ő cselekedett okosan: az S3 is jól döntött, hogy augusztus 30-án már nyilvánosságra hozta a Savage 2000 terveit - így legalább 24 óráig magáénak tudhatta a világ aktuálisan leggyorsabb 2D/3D gyorsítóját. Az NVIDIA-nak az Intel fejlesztői konferenciáján tett bejelentése ugyanis bombaként hatott, sok tekintetben is. A tavaszi bejelentés óta tudjuk, hogy az NV10 kódnevű chip egyik legnagyobb újítása a geometriai gyorsítás, másszóval a poligonok koordinátáinak és a fényeffektek kiszámításának sajátkezű elvégzése, tehermentesítve ezen feladatoktól a processzort. Ezért is kapta a GeForce 256 a "világ első GPU-ja (Graphics Processing Unit)" titulust, utalva arra, hogy minden grafikai feladatot maga végez. Emellett a pixel pipeline-ok száma is kettőről négyre emelkedett a TNT/TNT2-höz képest, ami azt jelenti, hogy a chip egy órajel alatt négy pixelt tud feldolgozni. Ehhez társul a 256 bites adatbusz, s mindezt figyelembevéve már nem meglepő, hogy másodpercenként 480 millió pixel, illetve 15 millió háromszög dolgozható fel! További jellemzők: Cube Enbironmant Mapping és DirectX textúratömörítési technológia támogatása, minimum 32, maximum 128MB memória, 350 MHz-es RAMDAC és négyszeres AGP busz. A hardveres geometriai gyorsítás nyolc különböző fényforrást képes egyidejűleg kezelni. És a végére maradt a legmeglepőbb hír: a GeForce 256 tömeggyártása már folyik, és szeptember végén várhatók a boltokban az első rá épülő videókártyák, miután a Creative, az Elsa, a Guillemot, a Canopus, az Asus mind bejelentették hivatalosan termékeiket. Hardware